Aquests dies hem participat en la trobada de primavera de preparats biodinàmics organitzada per Terra Dinàmica, una jornada d’intercanvi de coneixement i experiències entre viticultors compromesos amb una manera d’entendre la terra més respectuosa i conscient. A Loxarel fa anys que apostem per una viticultura ecològica i biodinàmica, convençuts que la millor manera d’obtenir grans vins és cuidar la vinya com un organisme viu, en equilibri amb el seu entorn i el cosmos.
La biodinàmica, inspirada en les teories de Rudolf Steiner, va un pas més enllà de l’agricultura ecològica. Entén el sòl, les plantes, els animals i les persones com un únic sistema, i treballa d’acord amb els ritmes de la natura, les estacions, el cosmos i els cicles lunars. Entre les pràctiques més conegudes hi ha l’elaboració dels preparats biodinàmics, com el famós preparat 500, elaborat amb fem de vaca madurat dins de banyes enterrades durant l’hivern. Lluny de ser una curiositat, aquests preparats contribueixen a revitalitzar el sòl, estimular la vida microbiana i reforçar la vitalitat de la vinya de manera completament natural.
A Loxarel, aquesta filosofia forma part del nostre dia a dia i es reflecteix en cadascuna de les decisions que prenem a la vinya. Creiem que només respectant la terra podem expressar amb autenticitat el paisatge del Penedès a cadascun dels nostres vins i escumosos.






